En liten blogg om lyckan att få vara fysiskt aktiv

Idag är det ca 15 år sedan jag bestämde mig. Med ca 10-15 kg dallrande övervikt, ständig torrhosta på grund av rökning, fest med alltför mycket alkohol varje helg, i princip ingen motion alls och ganska osunda matvanor var jag, inte ens fyllda 20, på väg in i ett liv som jag inte ville leva. Det är sant! Så jag tog tag i det. Slutade röka och började simma (astråkigt). Slutade äta glass och började med fruktsallad. Bytte så småningom stad och kom i kontakt med människor som var duktiga på träning. Började jogga, cykla, gå på gympa, spinning och aerobics. Sprang något lopp, trampade runt tjejvättern. Mådde bra! Idag är jag 36 år och har två underbara barn. I min byrå finns en mapp med dokument som jag är stolt över. Ett intyg på att jag är utbildad gruppträningsinstruktör, ett annat på att jag är detsamma i Box. Tuffa utbildningar som man inte klarar utan hyfsad fysik. Där finns också bevisen för en mängd lopp som jag genomfört genom åren, allt från tjejklassikerlopp till minitriathlon. Ovanpå den där byrån står det som jag är mest stolt över: Ett diplom undertecknat Micke Thorén och HKH Prinsessan Lilian. En lagerkrans och tre kronor pryder diplomet, som visar att jag genomfört en svensk klassiker. DET trodde varken jag eller någon annan för 15 år sedan!

onsdag 18 juli 2012

Vänhäng

Igår kunde jag ÄNTLIGEN må bra i solstolen en stund :-)

Hej bloggen!
Jag fick lite tid över i väntan på en förestående resa, så jag tänkte att det var läge för lite uppdatering. Jag har hittills denna sommar lyckats väldigt bra med att bara göra saker och omge mig med personer som ger energi. Känner mig nöjd på den fronten! Lagom med träning, aktiviteter med familjen, resor, lek, bus, vänträffar, god mat och chill har det blivit.
Igår var jag och en av Nocouttjejerna ute på en cykelrunda. Trots att himlen såg ut som bilden visar när vi startade fick vi en underbar tur. Ingen motvind, inte en droppe regn, fina vyer, härlig cykling. En sådan där runda att lägga i "sommarminneslådan" och plocka fram i höst.

Så som himlen ser ut en tisdag mitt i Juli...

Nu är jag på väg till en god vän som har sommarhus i Västgötska Forsvik. Vi är några tjejer som ska dit och umgås, skratta, prata skit, dricka vin, äta god mat, älta livsfrågan, bada badtunna, springa, gå i skogen, bada, ha SPA och typ bara vara. De tjejer som ska med ger massor av energi och ställer alltid upp. Det här med goda vänner är en viktig del i att må bra. Det finns vänner och så finns det vänner på något vis. Vissa kommer och går, vissa blir kvar, vissa visar sig sluka mer energi än de ger, vissa växer man ifrån, vissa dyker upp och överraskar en positivt... Hur som helst, livet lär en att välja och sålla, för att få behålla dem som ger en något och som man förhoppningsvis ger något tillbaka. Nog om detta, ville bara påtala vikten av att omge sig med "goda krafter" för att må bra. Man väljer själv vad och vilka man ska lägga energi på, och jag har denna Weekend valt att göra det på goingar som jag vet ger massor tillbaka! Ha det gott i sommarregnSverige allihop, skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar